Umiejętnie przeprowadzone badanie rynku, to przede wszystkim sto procent gwarancji poprawności uzyskanych danych, wobec czego możliwe będzie bezpieczne opieranie się na nich podczas podejmowania kluczowych dla rozwoju przedsiębiorstwa decyzji. Jest to bardzo ważne, bowiem w przypadku tego rodzaju badań, można stosunkowo łatwo popełnić bardzo kosztowny błąd, który niestety sprawi, iż uzyskane wyniki badania rynkowego, będą absolutnie nieużyteczne, zaś ich wykorzystanie niestety będzie bezwiednie prowadziło do poważnych trudności. Po prostu nie można w procesie decyzyjnym opierać się na niepewnych informacjach.
Tutaj informacje muszą być zawsze w stu procentach prawdziwe i pewne, wobec czego też, badanie rynku, powinno być przeprowadzona wyjątkowo starannie i skrupulatnie. Jest to także istotne ze względu na fakt, iż w przypadku tego rodzaju badań, otrzymywane przez nas informacje z reguły trzeba najpierw poprawnie zinterpretować, zanim będziemy je mogli wykorzystywać w procesie decyzyjnym. Stosunkowo często, wykorzystywane tutaj będą także badania statystyczne, dzięki którym będzie możliwe profesjonalne wydobycie wszystkich najistotniejszych informacji odnośnie badania rynkowego.
Jednym słowem, trzeba tutaj przyznać, iż wszelkiego rodzaju badania rynku czy też badania marketingowe, to niezmiernie istotna kwestia jeśli chodzi o prowadzenie współczesnej firmy, nastawionej przede wszystkim na osiągnięcie sukcesu na rynku. Trzeba przecież pamiętać, iż obecnie na rynku mamy dość sporą konkurencje, wobec czego też jej pokonanie wymagać będzie odpowiedniej wiedzy oraz zdolności biznesowych, toteż badania statystyczne, oraz rynkowe, będą tutaj całkiem przydanymi narzędziami.